آنامیس نیوز / Anamis News
آخرین خبرهای شهرستان میناب را در آنامیس نیوز بخوانید
Thursday, 18 July , 2019
امروز : پنج شنبه, ۲۷ تیر , ۱۳۹۸ - 16 ذو القعدة 1440
آخرین خبرها »
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ | 103 بازدید |

سن مدارس در شهرهای محروم بسیار بالاست و هر لحظه ممکن است سقف‌های مدرسه روی سر دانش آموزان و معلمان فرو بریزد

به گزارش آنامیس خبر، سید مصطفی ذوالقدر در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به فرسودگی مدارس در میناب و تعطیل شدن کلاس‌های درس در یک مدرسه هفتاد ساله گفت: وضعیت مدارس در میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد از نظر ایمنی ساختمان و مجهز بودن به تجهیزات […]

به گزارش آنامیس خبر، سید مصطفی ذوالقدر در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به فرسودگی مدارس در میناب و تعطیل شدن کلاس‌های درس در یک مدرسه هفتاد ساله گفت: وضعیت مدارس در میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد از نظر ایمنی ساختمان و مجهز بودن به تجهیزات وضعیت خوبی ندارد؛ اکثر مدارس در حال فروریختن و ویرانی هستند و اگر به دنبال بهبود آن نباشیم، حوادث غیرمترقبه‌ جبران‌ناپذیری در انتظار فرزندان محصل خواهد بود.

نماینده ی مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی افزود: سن مدارس در این شهرهای محروم بسیار بالاست و خانواده‌های دانش‌آموزان هر صبح با نگرانی و خاطری آزرده فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند زیرا هر لحظه ممکن است سقف‌های مدارس روی سر دانش آموزان و معلمان فرو بریزد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به کهنسالی مدارس در منطقه شرق هرمزگان و پایین بودن کیفیت استانداردهای آموزشی در شهرستان‌های این نقطه گفت: با توجه به اینکه در فصل پاییز و زمستان، شاهد برخی بارش‌ها و طوفان‌ها در این حوزه هستیم، پایین بودن ایمنی سازه مدارس ممکن است خطرات غیرقابل جبرانی را برای مردم این منطقه به وجود آورد.

آموزش و پرورش به مدارس تخریبی اولویت دهد

وی همچنین از نامه‌نگاری و مکاتبه با مسئولان آموزش و پرورش برای رسیدگی، بازسازی و نوسازی مدارس شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد خبر داد و تاکید کرد: علیرغم صحبت‌های حضوری با مسئولان و نامه‌نگاری با آنها و تاکید بر ضرورت اقدام عاجل در این خصوص، هنوز هیچ اقدامی در این زمینه نشده و بودجه‌ای برای این منظور اختصاص نیافته است.

ذوالقدر با اشاره به مشکلات این مدارس از نظر ایمنی و مجهز نبودن به وسایل و امکانات لازم گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید توجه به مدارس تخریبی را در اولویت رسیدگی قرار دهد زیرا حضور در چنین مدارسی تهدیدی برای جان آنها اعم از دانش‌آموزان، معلمان و نیروهای کادری مدارس تلقی می‌شود.

پیآمدهای مدارس تخریبی؛ از دانش‌آموز سنندجی تا معلم خاشی

وی همچنین بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و افزود: خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های گذشته حضور بسیار خوب و پررنگی در حوزه مدرسه‌سازی داشته‌اند و حتی در این زمینه از دولت پیشی گرفته‌اند، لذا لازم است برای مدارس مناطق محروم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد نیز چنین ورود انسان‌دوستانه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث مدارس تخریبی گفت: فوت دانش آموز در سنندج بر اثر ریزش دیوار مدرسه یا حادثه فروریختن آوار و خشت و گل‌های دیوار مدرسه بر سر معلم خاشی برای نجات دانش‌آموز اتفاقات کوچکی نیستند که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

گفتنی است، دانش آموزان یک دبستان شهرستان میناب در اعتراض به “بسیار قدیمی” بودن این مدرسه سر کلاس درس حاضر نشدند و والدین آن‌ها نیز در حیاط دبستان تجمع کردند. به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان این مدرسه، ۷۰ سال قدمت دارد و شهرستان میناب دارای بیش از ۹۰ مدرسه تخریبی است.

|
به اشتراک بگذارید

سیزده − 12 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.